1 Haziran 2014 Pazar

TEREMYAĞ GÜRME KAYMAKLI İLE ENFES İRMİK HELVASI :)

                                                              SELAMLAR....
Geçtiğimiz günlerde tavsiye kanalından hoş bir hediye aldım.Çok mutlu oldum.TAVSİYE MELEĞİ OLDUM :)

 Paketin içerisinde hoş sürprizler vardı.Öncelikle teşekkür ediyorum.İçinden migrostan alabileceğim iki adet teremyağ kuponu çıkmıştı ayrıca :)Aldım ve hemen bir tarifle bu ürünü taçlandırmak istedim.
Ben biraz fazla tatlı düşkünüyüm.Oyüzden de irmik helvası yaptım.Gelelim tarife ve içindekilere...
İÇİNDEKİLER:1 su bardağı irmik
                      Bir kutu teremyağ gurme
                      1,5 su bardağı toz şekeri
                      1 su bardağı süt
                      1 su bardağı su
                      fıstık yada ceviz
                      dondurma
YAPILIŞI:Öncelikle teremyağı derin bir kapta orta ateşte eritiyoruz.İçerisine fıstık ilave ediyoruz.Fıstıkları biraz kavurduktan sonra irmiği ilave ediyoruz.İyice kavuruyoruz.Helva yapmanın en zor tarafı malum kavurmak.Baya bir kolunuz ağrıyor...Ama olsun sonuçta yiyeceğimiz lezzete değer doğrusu.İrmik iyice kavrulduktan sonra başka bir kapta karıştırdığımız şeker,su ve sütü ilave ediyoruz.Karıştırıyoruz.İrmik bu sulu karışımmı çekene kadar bekliyoruz.Kapağını kapatıyoruz.5 dk sonra servis tabağına alabiliriz.Sıcak yenmesi keyifli oluyor tabiki.Yanın da dondurma da oldu mu tamamdır.Afiyet,bal, şeker olsun...
                   

2 yorum: